Léto dle čínské medicíny (Eva Miždal Kamasová)

Léto dle čínské medicíny

Zdravím vás milí příznivci čínské medicíny ♥

Jsem tu s novým článkem, a to na téma Léto dle čínské medicíny ♥

Období elementu Oheň trvá 2 měsíce, konkrétně 15. 5. – 14. 7. , v nejvyšší aktivitě je Srdce a Tenké střevo, které ještě doprovázejí Mozek, Mícha, Trojitý ohřívač a Osrdečník.

Vládne hořká chuť, typická barva je červená, otvor tohoto elementu najdeme na Ústech a Jazyku.

Hořká chuť a její vliv na náš organismus: některé potraviny této chuti vysušují, zvláště ty, které svou hořkou chuť získaly smažením, pečením nebo grilováním.
Např. káva, černý čaj, cola – jedná se o potraviny s obsahem kofeinu.

Hlavní symptom  tohoto dění je vnitřní neklid a poruchy spánku. Bylinky na pomoc u těchto projevů jsou čekanka, pampeliška, rukola.

Podstata elementu Oheň je ve velkém jangu, představte si jej jako velká energie, kdy jste neustále venku, vzhůru od světla do tmy a veškeré svoje aktivity míříte na venek, doma jste co nejméně.

Oheň v lidech s sebou přináší lásku, radost, intuici, soucit. Při oslabení na emoční úrovni dochází  k nenávisti, hysterii. Lidé s tímto oslabením by si měli hlídat pitný režim, mohou trpět na vysušené sliznice.

Potíte se celoročně? Míváte zvýšenou tělesnou teplotu? Máte oslabenou lymfu nebo žilní systém? I tohle vše je projevem oslabení tohoto období.

Emoce ukazující na nerovnováhu v tomto elementu mohou být příliš přemítání, hloubavé přemýšlení, melancholie, velká námaha paměti.

V tomto období je fajn omezit nebo i přechodně vyřadit maso, vejce, ryby, neboť si bohatě vystačíte se semínky, ořechy, ovocem a zeleninou, kvalitními oleji, listovými saláty, čerstvými bylinkami a obilím.

Výše zmíněné potraviny jako je maso jsou totiž potraviny, které v sobě mají hodně jangu a poté dochází k červenání, pocení, únavě.
Léto je ideální doba na jezení co nejvíce syrové stravy, jak ovoce, tak zeleniny, popřípadě kvašených, či zakysaných výrobků.

Nic samozřejmě nepřehánět, pokud cítím na sobě zimu, chladnou mi ruce, či nohy, je nejlepší zařadit teplotně neutrální nebo občasně teplé potraviny, např. ovčí či kozí sýr, z koření majoránku, kurkumu, či kakao.

Mějte se krásně a pojďme se společně projíst k vitalitě našeho zdraví ♥

Váš Evik ☺

www.EvaKamasova.cz
Tel: + 420 731 835 700
Facebook
Instagram
Výživa ženy ZDARMA

Scroll to Top